by nuffnang

my followers

Jumaat, 18 Mac 2011

nasi minyak murah? dah la sedap..kopok lagi








kali ni aku nak share ngan korang semua kedai favourite aku.kedai ni terletak di jalan sungai lembing, kampung pandan kuantan pahang.....kedai ni xde la jauh sangat ngan rumah aku,...tapi memandangkan aku kerja shift n jarak rumah ngan tempat keje lebih kurang 1/2 jam so aku dapat beli nasi minyak ni setiap hari jumaat je...coz hari ni je lah aku off kerja.nasi ni di jual pada pukul 11 pagi sampai la dalam kul 3 ptg je..so aku balik kije kadg2 tu da pukul 6.00pm atau 9.oo pm. tapi nape kedai ni yang aku duk sebut2?? xde kedai nasi minyak lain ke yang sedap n jadi pilihan aku??? sebenarnya kalo korang semua nak tau, nasi minyak di jual pada harga rm2.5 je, omg! n ada dua jenis, nasi minyak lauk ayam masak merah n nasi minyal lauk kurma...dah la sedap siot then yang paling penting murah n banyak...bukan setakat tu je..mak cik ni juga jual mee hun goreng, mee goreng n nasi lemak...semuanya rm1.00.. dah la mee goreng dia ada ayam, fish ball n sayur2..adui...sedap dah confirm kalo x xde la aku sebut2 kan....aku pun terfikir macam mana la mak cik ni nak balik untung,,,sedangan harga barang2 skunk ni naik..x macam sesetengah peniaga yang selalu fikirkan keuntungan semata-mata n yang paling teruk tu x jaga kulati masakan diorang sendiri....ada gak sesetengah peniaga tu hari ni masak sedp,esok dah kurang lusa sedap n tulat hancus....pe citer,..tukar2 tukang masak ke>>?? terfikir gak aku kenapa kebanyakkan peniaga kdg2 jual pada harga yang melampau2.... erm...memang patut la kedai mak cik ni laku n ramai orang datang beli...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan