by nuffnang

my followers

Rabu, 16 Mac 2011

SIAPA DIA FAIZAL@AJAI



Assalamualaikum kepada semua readers..Siapa dia ek aku??? Meh la aku citer serba sedikit ey.Kalo korang nak tau nama sebenar aku Faizal Bin Madzlan di lahirkan di kota tinggi Johor..dan menetap di Rompin Pahang...Nama samaran aku AJAI...asal nama cam india pun ada??al kisahnya ada la sorang member dari sekolah menengah Sri Rompin..masa perkenalkan diri aku,dengan selambanya n rasa x bersalah dia kata 'nama faizal ko ni macam x best je', ..tup2 satu sekolah panggil aku ajai..n off course la masa mula2 aku x suka ngan nama tu sebab pelik  la plak bagi diri aku ..dah sampai berminggu2 orang duk panggil lekat gak la nama tu.tapi semenjak nama jolokan ajai ni dijolokkan,rasanya macam banyak tuahnya.hu2...aku rasa hidup pun lebih hepi n gembira.ha2..x cukup ngan tu,nama jolokan ni ada plak yang menambah2 nya,,,ada yang panggil Ajai Devgan n ada plak yang panggil Jejai. ha2.. tapi nama ni sebenarnya familiar dalam 3 bahasa india, melayu, dan cina.

Maksud ajay    dalam bahasa india- tidak mudah ditakluki dan di pengaruhi
maksud ahcai   dalam bahas cina   - anak lelaki
maksud ajai dalam bahasa melayu - penulis lirik. ha2 ni aku tipu je.dalam bahasa melayu aku x tau pe                                                        
                                                       maksud dia pun.

       lepas spm aku melanjutkan pelajran ke form 6, kat sekolah sri rompin. tapi dalam sebulan je. lepas tu dapat tawaran dalam jurusan farmasi uitm.. dari dulu lagi aku banyak terlibat dengan aktiviti pengacaraan, pantun, sajak,public speaking, setiausaha, pengerusi majlis dan sebagainya..bermula dengan menang tempat pertama pertandingan bercerita semasa di sekolah rendah, iaitu sekolah kebangsaan pianggu , aku teruskan minat aku sehinggalah aku buat dipolama dulu. actually dulu aku bercita2 nak jadi penyampai radio ataupun wartawan..tapi last sekali aku ambil jurusan farmasi.ha2...jauh betul lari minat ngan pekerjaan skunk..

      Alhamdulillah lepas tamat je praktikal di hospital goverment melaka selama setahun, aku terus je di tawarkan kerja di hospital kuantan. skunk ni aku dah pun berkhidmat di Hospital Pakar Kuantan Medical Center dan membuat kerja sambilan sebagai p.peribadi di kedai farmasi meera pada sebelah malam.

     Sebenarnya aku minat membaca, menulis n mendengar radio( jadi juru dengar sebab x kesampaian jadi juruhebah) dan berniaga...hu2...aku suka baca pasal isu2 semasa lagi2 melibatkan senario politik yang berlaku dalam negara.so aku harap dapat share citer ngan semua pembaca n blogger2 sekalian... thanx all readers!!


gambar kat atas tu masa zaman study.. ni plak gambar masa zaman kerja... pakai baju yang sama... sebelum dan selepas... ada namapak perubahan ka??


10 ulasan:

  1. Not too bad ur intro...jOe...

    BalasPadam
  2. caiyokkkk................

    BalasPadam
  3. encemnyerrrr.....

    BalasPadam
  4. salam abg tanjung....huhuhhuuh

    BalasPadam
  5. Saya pun akan praktikal di hosp mlaka, course pharmacy jgk..best x mse praktikal kt situ ?

    BalasPadam
  6. ha2,,,best kot..staff hospital melaka baik2... gud luck teena ok.semoga tamat praktikal dgn cemerlang.. dari micost ke ni?

    BalasPadam
  7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam