by nuffnang

my followers

Khamis, 25 Ogos 2016

pengalaman paling terindah dalam hidup saya


alhamdulillah.. walaupun pada usia saya kira mentah tanpa 'guideline" siapa2 inilah pengalaman berharga dalam hidup saya.. huhu.. since lepas sy resign.. balik kampung.. dan ni tahun kedua saya dah ada di sini.. macam2 memorial berharaga dalam diri.. of course lagi2 bila berkisarkan tentang sikap manusia... Saya x perfect tapi mungkin ada yang perlu saya sharekan pada u alls..  



nasi kukus kak zah ada lah salah satu idea dari saya memandangkan saya yakin margin nasi kukus ok dan boleh pergi.. lagi plak area kawasan sekitar saya masih belum ada.. 


masa opening,, memang sangat hebat dan dapat sambutan.. dan bermula perjalanan hari pertama sangat baik.. sehinggalah hari yang seterusnya... 


tapi restoran saya mampu bertahan hanya 7 bulan sahaja.. alhamdulillah saya redha dengan segala tomahan dan kritikan.. pengalaman satu perkara paling mahal dalam hidup dan untuk diri saya.. 



antara faktor banyak juga berlaku kemusanahan apabila banyakknya hasat dengki manusia.. percya atau tidak itulah hakikat yang berlaku..  walaupun saya ni bukan lah jenis cepat percaya pada benda- benda karut.. pelaris.. aisyk!! 


tapi xsangka ada juga manusia dengki dengan saya.. haha.. antara pebuatan kianat setiap dari meja dan kerusi saya di restoran di calit dengan kapur dan berpangkah x... u alls.. kedai hari2 bukak.. tapi cusstomer hari2 datang mengadu semalam kenapa tutup..?? begitulah kisahnya sampai sudah... banyak lagi kalo nak dikongsikan.. 


meniaga kedai makan ni memerlukan kekuatan mental dan fizikal.. memerlukan ketekuanan dan kerajinan.. dan saya sendiri banyak belajar dari kesilapan.. lagi2 soal tukang masak.. !!!

sampai hari ni.. kalo pergi mana2, masih ada cusstomer dan pelanggan tetap saya yang rindukan nasi kukus kami.. hehe...  belum ada rezeki.. tapi saya abadikan kenangan ni sesuatu yang sangat indah dalam hidup saya.. 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan