by nuffnang

my followers

Jumaat, 21 Jun 2013

figure up berbahaya



                                Satu lagi produk yang popular di pasaran sekarang yang diyakini dapat membantu  msalah berat badan dalam jangka masa yang singkat iaitu Figure Up.. ingat lagi masa mula2 produk ni meletup2 ajai banyak sangat dapat panggilan and message nak beli dan bertanyakan pada status produk ni. malah pernah buat iklan pun dalam blogg ni , tapi sempat buat iklan 2 hari dan ramai feedback nak beli. berdasarkan sumber2 di percayai dan diyakini ( member juga) katanya produk ni selamat. hari ke dua buat iklan pasal produk ni, ajai baru call BPFK tanya statusnya.. pergh... malang nasib sebb memang xde dalam list. check dalam laman web pun lagi lah xde.. so ajai text balik pada cusstomer cakap x dapat nak jual sebab di khuatiri ada siburtamine. memang risau sangat kalo ada siburtamine...


                      siburtamine ni kalo u alls nak tau memang tidak di sarankan dalam penggunaan ubat obesiti sebab boleh memberi kesan buruk pada kesihatan badan tau.. nak tau pe dia kesan buruknya?? Siburtamine boleh menyebabkan kesan yang serius pada buah pinggang , hati , jantung dan menyebabkan degupan jantung x menentu selain mengalami masalah sukar untuk tidur malam.. so jangan ambil mudah pasal  produk obesiti ni..even ajai ni peniaga tapi ajai tetap pentingkan keselamatan produk dan bukan membuta tuli jual x tentu pasal.. maklumla kadang2 kita sendiri peniaga online ni pun kena tipu juga dengan pengedar atasan.. u alls kalo dah meniaga nanti rasa lah ni semua.. kadg2 kita x berniat pun nak menjual produk2 yang mendatangkan subhah.. ape yang penting sebagai peniaga kena juga lah hati2 kan?

      so berdasarkan sumber yang ajai dapat dari pelita brunie dan sms dari kawan2 pada hujung bulan 5 , maka telah dimaklumkan bahawa produk ini telah mengandungi bahan yang di namakan siburtamine. boleh tengok link ini ok  http://www.pelitabrunei.gov.bn/nasional/item/3267-produk-figure-up-dicemari-sibutramine . Kementerian kesihatan Brunie telah mengarahkan bahawa produk fgure tidak selamat dan tidak boleh di jual..
     

            akhir kata dar ajai, p la jogging hari2 kat taman2 reakriasi x pun beli mesin senam tuh .. malam2 set time duk ngira berapa KM belari.. Pemakanan perlulah di seimbangkan dan jangan berlebihan. jadilah warga Malaysia yang sehat dan selamat...


3 ulasan:

  1. Thanyaporn pueriera mirifica pills selamat x?

    BalasPadam
  2. Saya rasa takut sgt. Sy mmg alami simptom2 yg pelik skg. Skit kpla, dada, tulang, muntah, lenguh. Sy mkn dlm sbuln tp pd minggu ke 2 sy mkn selang2 hri coz lgsung x blh nk mkn pape. Hrini ingt nk g chek sbb dada ni cm full, nyeri & sebak. Tp tkot klo sy bnr2 ad mslh.

    BalasPadam
  3. Saya rasa takut sgt. Sy mmg alami simptom2 yg pelik skg. Skit kpla, dada, tulang, muntah, lenguh. Sy mkn dlm sbuln tp pd minggu ke 2 sy mkn selang2 hri coz lgsung x blh nk mkn pape. Hrini ingt nk g chek sbb dada ni cm full, nyeri & sebak. Tp tkot klo sy bnr2 ad mslh.

    BalasPadam