by nuffnang

my followers

Sabtu, 17 November 2012

cara aku hilangkan stress!!!


hari ni aku kije malam... so siang tadi aku wat pe?? release tension la weh. kenapa?? ades.. semalam kerja punya citer.. jumaat yang penuh cabaran n dugaan... ha2.. pe lagi cara aku nak lepaskan tension dgn cara p makan.... so malam tadi p makan kat east cost steamboat. 



iwan n ryn dtg awal... 


ada mcm2 jenis mkanan, tapai x sempat nak snap banyak2 sebab x sabar nak makan.. 


sekepala rm22... bagi aku ok la,, not bad. 



tu citer malam tadi.. then ape yang aku buat today plak?? 
memang cara aku if nak tenagkan fikiran ialah makan.. n satu lagi p jalan2.. so tadi siang p ecm... east cost mall.. wah.. tak terasa pun nak shopping2.. tapi nampak baju ni smart plok.. so beli la juga,.,,, 



design terbaru dari brands outlet


2 helai rm50... corak leher sama, tapi design yang sedikit berbeza.. sehelai tu warna dia agak straiking bg aku.. satu lagi biasa2... so ok lah kan>??


X puas p shopping... aku p jalan2 ke kemaman plok... ades... ni betul2 nak realease tension ni.. hah2.. 



so welcome ke kemaman ajai!!!!!!!!!! wah.. best2.. tapi kali ni x p makan satar,.. saje singgah umah aizat kejap. lagi pun tergesa2 nak balik . mlm ni kije... ya ALLAH mudahkan dan lancarkan pekerjaan ku.. amin!


sempat pos...hahu2....


ada mini taman area umah aizat.. ni je yang mampu aku snap... shut2... dah.. 



so tu la cara aku nak ilangkan stresss!!!


walaupun stress aku tetap senyum... always thinnk positif... baru ceria... so mood aku kembali okeh!>.  


so bagi aku ni la tips2  yang mungkin boleh aku share ngan korang bila kita ada problem..

1) jangan tunjuk muka pada org yang kita stress@ kita tiba2 moody
2) pretend hepi even not hepi
3) always think positif ++++
4) jangan pk sangat. so buat la sesuatu dgn melibatkan diri utk ape2 aktiviti. sukan ke, shopping2 mcm aku ke...atau makan!!!!
5) selalu jadikan masalah sebagai satu pengajaran bukan satu jalan untuk melemahkan semangat.
6) baca buku ape2 untuk motivasikan diri
7) bvanykkan beroda dan bertawakal semoga ALLAH permudahkan urusan kita 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan