by nuffnang

my followers

Selasa, 25 Disember 2012

BUS RAPID KUANTAN......

semalam 24 disember, first time aku naik bus rapid kuantan. disebabkan nak sangat mencuba naik buss free sampai 31 hb ni maka dalam hujan2 lebat pun aku rela x bagi apiq amek kat terminal makmur ni. 




ni pic bus yang sampai.. memang tip top la  servics dia... 





tapi dalam2 banyak tu nak citer sikit la yang x ok nya.. tu pengalaman peribadi ajai la..masa nak naik bus balik im 6, tanya ngan driver bus ni...ha2... pening aku di buatnya... aku tanya nak p im 6 naik bus mana? kata dia bus belakang dik... so aku pun p la bus belakang... pas tu kata driver yg bus belakang plak, bus tengah2 dik nombor 300 yang tulis nak p kompleks mahkamah... ok fine... aku ngan sorang student kolej shahputra pun turun la n naik bus tengah2 tu.. sekalidriver bus tu ckp eh bus yang depan la dik... ni da lambat.. bus da gerak.. acctually rasa nk marah... sebab diorg x inform dngn betol n tepat.. ok aku faham may be semua baru lagi kan.. n mesti bukan semua driver bukan orang kuantan ni... ok la fine.. aku ckp ngan lembut kat dia... "tadi saya naik bus depan tu.. dia kata suh p belakang. bila p belakang dia suh p tengah2.. adoi... " 



 aku sama2 ngan minah shaputra ni duk terpinga2 .. dak shaputra ni pun da nampak muka nak marah... ha2... ok, nasib baik la driver sorang ni baik.. dia pakai kopiah.. so dia pun jawab dengan lembut e.. ni dik, bus nak p im 6 n kolej shahputra nombor 300 yang tulis kompleks mahkamah.... kalo 300 tulis poilisas dia p polisas dulu.. bus nombor 300 ni ada dua... pergh baru la kitrg ni paham..kalo x terpinga2.. 
  so naik la bus free ni lepas  da bape butir bus yang lalu kat terminal ni. cantik dalam dia... biasa  la bus baru kan.. reda rasa nak marah tuh.. ( x baik marah)





so naik la bus free ni... perkhitmatan dia rm2 mengikut laluan yang dituju.. x kesah nak benti kat im6 ke 8 ke.. shaputra ke... so harga fix rm2,,, tapi time free ni x yah la bayar// 





sempat senyum dalam bus.. time ni ujan da renyai2... senget menget da muka aku ni.. ha2.. 


bus nombor 300( kompleks mahkamah ) ni stop kat kompleks mahkamah n rest 20 minit kat situ ,.. bagi korang yang x tau kompleks mahkamah kat mana, kompleks ni kat area im 14... 


memnag perkhidamtan dia tip top... driver pun baik2..belum sempat 10minit, ada lagi satu butir bus da sampai...  just aku pelik bus ni baru kenapa loceng dia rosak...??? driver kata buat hal sikit... pelik.....hu2... ada la juga bebrapa penumpang yang terlepas sebab loceng dia x bunyi... ishk.. 

ape pun bus rapid kuantan emmang bagus.....
if nak balik im 6, 1, 8, 14 , balik shaputra, naik bus nombor 300 yang tulis kompleks mahkamah... satart 28 hb ni harga untuk student dan kanak2 dari 6 tahun ke 17 tahun rm1 sahaja... warga mas pun ada diskaun.. terbaik rapid!!!!
masa bus rapid kuantan bergerak.... kalo nak p im 6,8,1, 14 koleh shaputra, kompleks mahkamah ... waktu bus strat 6 pagi sampai 11 malam... bus ni akan lalu setiap 20 minit.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan