by nuffnang

my followers

Jumaat, 28 Disember 2012

RESTORAN ALIF DI KUANTAN

          baru je kuar office 7 pagi tadi.. n before mata ni nak terpejam still teringat pe yang  berlaku kat alif tadi... geram!!! ya ALLAH tuhan je yang tau.. acctually x terfikir  pun nak share ngan readers semua pasal kedai makan mamak yang nama specificnya atau nama femus kat kuantan ni, restoran alif.

        pe tidak nya, dah banyak kali aku terkena ngan kedai mamak ni.. ok fine, if owner aliff ni baca ruangan ni sangat lah bagus.. just ni satu teguran ikhlas dari salah seorang customer tetap dia.. kalo yang jarang2 pergi  mungkin jarang  kena.. tapi yang selalu pergi ni memang nisbah nya lagi tinggi la terkena..

        memang dari pagi perut aku lapar je, so selalunya breakfast aku lebih prefer makan kat taj je... memang aku ni pun hantu mamak sebab services dia cepat. so aku order la nasi lemak.. macam biasa aku makan nasi lemak campur telur n campur ayam rm5.5... memang da terkejut aku.. campur dengan air da rm1.2.. total rm6.7... adui.. sarapan pagi da macam makan kat old town plak.. selalunya aku makan nasi lemak campur telur n ayam rm4.5  je.. asal ari ni caj mahal? aku tau la sebab aku ni pelanggan tetap... yang tukang kira plak org yang sama.. ni mamak sorang ni memang pening gayanya.. tak paham ape yang dia kira...
                                   



     so aku pun panggil mamak yang kira ni.. korang tau tak ape dia kata?? alasnya sebab biasanya aku makan nasi lemak campur telur rm2.5... pas tu campur ayam tambah lagi rm2... so jadi la rm4.5... tapi hari ni aku makan nasi lemak campur ayam je.. harga dia 4.5.. tup2 aku tambah telur so rm1 lagi kena tambah.. total rm5.5... paham x readers?? sama je kan.. ape la motif mamak yang badan gemapal2 pendek ni cakap.. ko pandai kira ke tak.. aku ni da la pelanggan tetap... dia pun panggil la geng2 dia,... dah diorang speaking2.. ok fine aku senyap je.. sebab aku kije pun depan tu jek.. n aku rasa seorang yang profesional kadang2 kena la juga mengalah.. even sakit hati sgt2.. sabar banyak2.. just ni satu teguran buat mamak alif ok... aku x nak kecoh2 lagi pun awal pagi.. pagi sebenarnya penentu buat anda!!!

fakta!!!!


1)nasi lemak ayam bakar = rm4.5

2)nasi lemak telur = rm2.5

3)harga sekutul ayam rm 2...


kalo amik nombor satu campur telur rm5.5
kalo amik nombor 2 campur ayam jadi rm4.5

padahal menu yang sama... tolong la jangan belit sangat...


    bukan ni je.. salah satu lagi yang sangt aku nak marah pasal nasi ayam kedai alif ni.. sape2 yang pernah makan nasi ayam dia sila bagitau ( setakat ni la, x tau la kalo ada improvement da).. ape yang korang rasa?? sangat disaster.. sori to say ok, saya sebagai hak pengguna n pembeli wajar beri komen.. n bukan nak malukan aliff tapi aku da pernah kol sendiri alif bg komen. pas tu aku beli lagi next time, sama je rasa... teruk kot.. ayam mentah, n berbau hanyir yang amat sangat...


yang baik nya tetap ada juga aliff...ada sesetengah staff kat aliff ni bagus n x sombong pun... kalo minta hantar makann seban kitrg ni terlalu busy, hantar juga la diorg kat kami.. tapi please perbaiki segala kelemahan yang ada.. tq.... n mata da nak terpejam.............zzzzzzzzzzzzzzz



                                                 







Tiada ulasan:

Catat Ulasan