by nuffnang

my followers

Khamis, 14 Februari 2013

MAKSUD AFFLIATE - AFFILIATE DI MALAYSIA

salam sejahtera semua...

              Sekarang ni pengguna internet semakin  meningkat di Malaysia, dan rata2 juga sudah ramai menunjukkan minat menjadi peniaga secara online untuk buat duit secara sampingan. sebenarnya tidap perlu sangat kemahiran menulis atau kemahiran tatabahasa yang tinggi untuk menjadi blogger atau internet marketing. Strategi dan teknik2 yang betul dalam pemasaran sesebuah blogg adalah menjadi kepentingan utama bagi ssemua blogger atau newbie blogger. Dan apa yang saya nak kongsikan pada hari ini ialah bagaimana membuat duit sampingan dengan menyertai affiliate. Sebenarnya saya yakin ramai lagi yang x tahu ape maksud affiliate dan macam mana iannya berfungsi untuk menjana pendapatan kita seharian.

secara ringkasnya,

affiliate bermaksud = merupkan agen yang melakukan dan menjalankan tugas promosi bagi pemilik sesebuah blogg. x kira lah sama ada pemilik blogg itu menjual produk ataupun menjalankan sistem affiliate itu sendiri.

maksud dalam kamus dewan affiliate = mengambil sesuatu sebagai sesuatu gabungan


Macam mana nak sertai program affiliate ni???

- sebenarnya banyak sangat program affiliate yang ada di Malaysia ni.. dengan pengenalan sistem affiliate inilah berjaya menlonjakkan barangan bagi sesebuah produk dalam masa yang cepat kerana rata2 akan menjalankan promosi di laman2 web mereka seperti blogg, wordpress, facebook, twiter dan sebagainya. promosi yang dijalankan oleh orang ramai secara besaran2 inilah yang menjadikan kejayaan  pendapatan kepada pengiklan2 affiliate. kebanyakkan peniaga affiliate yang ada adalah secara percuma. tetapi ada juga yang mengenakan bayaran. bagi saya lah, x yah la bazir duit.. kita buatkan nak yang free.. so cari jer yang  free.. contohnya affliate dari  JOM NIAGA yang merupakan antara ruangan untuk kita menjana pendapatan secara percuma dengan mempromosikan pelbagai jenis iklan affliate. dengan hanya mempromosikan pelbagai  iklan dari jom niaga di dalam blogg atau wordpress kita secara percuma maka kita pun akan dapat duit ni secara percuma. lagi ramai org klik dan beli produk2 dalam iklan blogg/ wordpress dan seangkatan dengannya, maka lagi banyk la komisyen yang akan kita dapat...



macam mana nak pasarkan affiliate ni?

    ok biasanya selepas melakukan proses pendaftran dengan program affiliate ni kita akan di beri banner dan link bagi tujuan promosi.. so sebagai ahli affiliate banyak cara yang boleh kita gunakan sebenarnya selain  meletakkan banner2 atau link dalam blogg kita.antaranya ilaha:

1) menggunkan sistem auto responder
2) pemasaran melaui email
3) promosi secara offline contoh dalam surat khabar
4) melalui lamam sosial mcm facebook ke
5) pemasaran melalui sms marketing

insyALLAH, saya yakin kita sama2 boleh berjaya untuk menjana pendapatan ni. dan kalo sekiranya, korang betul2 nak berjaya boleh belajar dengan lebih detail lagi dengan pakar internet. dekat dalam ni mengupas segala teknik serta panduan dalam mempromosikan affiliate kita.


Pakar Affiliate | Buat Duit Di Internet Tanpa Produk Sendiri




Tiada ulasan:

Catat Ulasan