by nuffnang

my followers

Rabu, 13 Februari 2013

PENGALAMAN JADI BLOGGER

           as.salam.... syukur alhamdulillah... kita masih bernyawa n meneruskan hidup... hari ni rasa tergerak hati nak share ngan readers pasal jadi blogger sambilan.. bila hampir hari2 dapat terima feedback dari customer yang tanya pasal produk2 jualan @ yang saje2 tuh kadg2 nak kenal ( eceh) terasa juga la nak kongsi ngn korang semua. seriusly blogg aku ni may be x sefemus blogg lain... abg nara ke, siakap keli ke... isyk banyak lagi yang aku perlu n pelajari. kalo blogger2 yang kat luar tgk blogg aku sendiri diorg pun akan ckp mungkin bnyk kurangnnya...
          ha2.. x kesah la... tapi sebetulnya, pada awal2 buat blogg ni sebenarnya timbul minat yang mendalam dalam penulisan. then second minat berniaga... didoorang plak dengan suka main internet menyebabkan 3 kombinasi ni jadi kan aku blogger yang x berapa femus.. ha2.. skunk ni ranking blogg pun dah mencapai 100 viewers setiap hari..ok la tu.. yang pasti setiap hari dah mencapai 50 viewers..
           aku ni bukan la blogger mcm yang lain... rendah diri plak__ ha2.. tapi sambil2 suka.. so pada awl tu x sangka plak letak2 iklan2 jualan ada feedback.. tapi lama2 aku bnyk pelajari cara atau teknik nak meningkatkan traffic blogg ni. bila ada feedback dari customer aku mula yakin dengan teknik dan pasaran perniagaan hanya menggunakan blogg. cuma yang menjadi masalah sebab aku ni xde facebook.. ha2.. tu lah.. xde kewujudan facebook kdg2 memang menuykarkan aku lagi nak berhubung dengan customer. kadg2 ada yang pelik. kdg2 ada yang langsung x percaya. xpe la.. nak buat macm mana.. sebb memang aku bercdg akan buat facebokk lepas da kawin,,alasannya sebb aku sendiri je yang tau...
         


     insyALLAH untuk masa yang akan datang aku akan share ngan korang mcam mana nak buat blogg.. tips2 mudah la.. hu2.. yang susah2 tu may be aku pun ngah study lagi.. skunk ni ramai sangat pengguna n pembeli secara online.. dunia di hujung jari.. hu2, tapi dalam mengejar cita2 kita jgn lupa solat dan ibadah yang sememangnya dituntut dalam islam...
          aku still ingat lagi produk pertama aku yang terjual di blogg ialah produk alphacell.. semenjak dari situ aku mula excited nak promote lain2 porduk lagi sehingglah makin dapat sambutan dari customer. tipu la kalo pada awalnya aku sendiri pernah rasa dah  malas n bosan untuk menaip. kdg2 aku pun xde modal nak cerita ape.. sampai satu masa aku jadi putus asa.. n ignore je blogg aku. tapi bila ada feedback ni lah menyebabkan kita yakin.. hu2.. secara x langsung dpatjuga la kita buat income.. tanpa kuarkan modal satu sen pun.. lagi2 bila jadi agen dropship.. customet pun x perlu kita jumpa.. just semua atas talian.. mudah kan??
      just kita kena tau, pengguna internet dan pembeli barangan secara online semakin meningkat dari hari ke hari di malaysia ni.. so jangan lepskan peluan ni ok.. manfaatkan kemudahan yang ada dengan bijak dan berjayanya macam si irfan khairi yang jadi jutawan seawal usia 20 an....pergh....


       

Tiada ulasan:

Catat Ulasan