by nuffnang

my followers

Jumaat, 24 Mei 2013

isu sf beauty di haramkan

                             

        assalamualaikum to all my readers... dah beberapa hari x berkesempatan dan menjengah blogg. ni pun baru je sampai Kuantan dari Paka, Terengganu. kawan baik masa study dulu kawin wif gadis pilihan satu tempat kije. staff kat hospital bangi. tapi x sempat nak jumpa kawan2 lain sebb member lain sampai lewat. aku stay situ sampai kul 4 petang. x leh lama2 sebb member aku shift malam ni. ok nanti sambung story pasal member kawin ni. x sempat lagi nak upload gambar diorang.

kalo u alls perasan nama blogg ni dah di tukar pada blogg ohajai.blogspot.com.. hu2.. so memang drop gila traffic blogg aku dari 500-600 sehari sampai jadi berpuluh2 je. tapi aku still lagi mendapat pertanyaan dari readers aku pasal produk sf beauty. ada yang minta tolong jelaskan mana satu fakta yang betul tentang produk sf beauty. pihak berkenaan cakap sf beauty ni confirm selamat tapi media lambat dapat info dan mereka sudahpun mendapat kan NOT13 yang baru dari kkm. dua produk dari sf beauty iaitu cream siang dan krim malam telah ditarik notifikasi oleh kkm dan kenyataan akhbar melalui utusan online memetik 5 produk lagi yang ditarik oleh kementerian kesihatan Malaysia. dan diantaranya ilah 2 porduk dari sf beuaty. hal ini disebabkan dua produk ini telah didapati mengandungi merkuri yang membahayakan. walaubagaimanapun ada beberapa pihak yang inform pada aku sebenarnya isu ni dah dua bulan. now isu ni dah pun selesai. aku terkejut plak, bila masa plak prosedur kkm boleh menarik2 balik kenyataan sedangkan dalam web pharmacy.gov ada buat kenyataan penarikan. ok lah , aku pun buat la confirmation dengan kkm mana tau kot betul sebagaimana yang di lapurkan sample palsu telah dihanatar oleh pihak yang cuba menghianati syarikat sf beauty ni. pas tu memang kkm kata, NOT13 tu dalam proses dibatalkan dalam sistem bpfk quest 3 walaupun  still appear lagi. so rasminya sf beuaty bagi kedua2 produk ni dibatalkan dan tidak ada istilah kesilapan media,...

                    lepas tu ada plak org contact aku lagi dan beri kenyataan pada aku pasal sf beauty..aku pun x tau la sape. tapi apa yang aku tau diorang cakap sf beauty ni memang selamat.. kkm silap.. dah dapat pengesahan pun.. memang confirm.. pergh.,,,,pening lalat plak aku di buatnya... so minta la diorang bagi bukti.. bila check2 balik xde pun bukti yang sahih. aku pun kol heliza, dia bahagian kosmetik kkm. so she ckp memg xde istilah kkm silap.. kepada u alls, untuk pengtahuan lepas dah di tarik perintah cancellation oleh kkm maka produk tu dah x boleh di jual melainkan produk ni dah di tukarkan nama ada formulation dia. 

             so aku harap ada la beberapa orang clear kat sini sebagaimana procedur kkm ni dan mana satu yang patut u alls percayakan. last sekali teput dada tanya selera! 


p/s: produk sf beauty lain xde pe ok je

4 ulasan:

  1. Boleh check kembali dari web site KKM http://portal.bpfk.gov.my/ pada hari ini semua rekod krim SF Beauty telah tiada dalam senarai NOT. Jadi memang KKM mengambil masa untuk semak dan padam data dari database. Dengan ni memang telah sahih krim SF Beauty berbahaya kerana mengandungi mercury...Diharap pengguna tidak mudah terpedaya dengan kata-kata penjual yang hanya sekadar ingin melariskan penjualannya...

    BalasPadam
  2. yup.. memang saya dah kol kkm.. on dat time, cik heliza dari kkm cakap memang produk ni di tarik balik.. xde istilah KKM atau media yang silap.. so secara rasmi memang di haramkan.. memang mengambil masa yang lama untuk memadam kan dalam sistem..

    BalasPadam
  3. salam. saya mintak penjelasan berhubung dengan sf beauty. post ni dikeluarkan pada bulan mei 2013 yg mengatakan bahawa kkm mengambil masa utk menyemak dan memadam rekod krim sf. tp skg dah masuk 2014. dan saya semak di kkm masih ade lagi data mengenai sf beauty database. saya agak keliru mengenai status sebenar produk ini. mohan pencerahan dari pihak encik la yer.

    BalasPadam
  4. Ajai,nk tanya.sabun sf beauty ni kkm ada buat kajian tak?sbb sabun ni ada no. kkm lagi kt blog bpfk tu.krim sf beauty ni sah2 ada bahan kimia berbahaya.saya pn pakai produk ni jgak dlu tapi dh berhenti.kulit licin dn putih dlm masa seminggu tp naik jerawat bernanah lps berhenti.serik dh.

    BalasPadam