by nuffnang

my followers

Jumaat, 16 Disember 2011

TIPS UNTUK MEMASTIKAN KUALITI PERFUME ORIGINAL ATAU TIDAK

CARA-CARA NAK CHECK PERFUME ORI KE TAK

1) First mestilah harga, make sure perfume yang korang beli tu bukan harga yang berpuluh2 ringgit atau terlalu murah. kalo murah maksudnya perfume ni x berkualiti atau diimport dari cina dan masuk kepasaran singapura.

2) check perfume bawah cahaya yang terang. tengok ada apa2 particle tak atau habuk dalam perfume korang beli. kadang2 botol ori tapi kandungan dah cambur bahan lain dan mungkin juga dah dilute dengan air.

3) spray pada paper.biarkan keesokkannya atau 2 hari. make sure bau masih ada lagi dan kekal. kal rejected perfume yang x ori maka bau kurang dari 2 jam.

4) spray pada udara dan korang biarkan beberapa minit. tengok bau bertukar pada tengik ke tak? kalo bertukar maknanya dah campur bahan lain. xkan ada chemical atau bahan lain boleh hasilkan bau yang sama.

5) goncang botol dan tengok banyak buih tak?? kalo xde buih atau buih cepat ilang bukan ori. buih banyak tandakan kualiti atau kepekatan bahan kimia perfume tu. bilang sehingga 10saat, lebih 10 saat dan buih masih ada maka perfume ori lah tu

6) letak dalam freezer dan biarkan semalaman atau biarkan beberapa hari. kalo beku bukan ori atau sudah campur dengan air.

7) check pada botol made in mana? kalo cina maka x ori. make sure label made in u.s..

8) pastikan ejaan perfume x salah pada botol. kalo salah, contohnya hugo boss..tapi perkataan tukar hugo bos sahaja. maka x ori lah tu sebab dia ciplak!

KESEMUA TIPS2 NI ANDA PERLU UJI APABILA BELI PERFUME. X BOLEH MISS SATU PUN...MESTI KENA LEPAS SEMUA UJIAN NI... TQ..


ajai pharmacy,


Tiada ulasan:

Catat Ulasan